Techmerk Intel scoort met social media door lifestyle benadering

Welke invloed heeft technologie op ons dagelijks bestaan. Dat wil techconcern Intel duidelijk maken aan de hand van een serie video’s die zich in China afspelen en zijn gemaakt door AmsterdamWorldWide. Blijkens de toelichting in het filmpje op technologieblog Mashable is daarvoor gekozen vanwege de cultuurkloof tussen de jongere generatie en hun ouders die veel traditioneler leven.

Eerder deze maand werd de tweede video in de serie gelanceerd die laat zien hoe technologie het leven van twee huwelijksfotografen beïnvloed. Deze lifestyle benadering is ongebruikelijk voor techmerken, zoals Intel. Maar het effect is er wel  naar: het eerste filmpje ‘Visual Life’ werd de eerste twee weken door bijna een kwart miljoen mensen bekeken en is ondertussen op YouTube en de Intel-website al meer dan 850.ooo keer bekeken. Het bezoekersaantal op het YouTube-kanaal groeide daarmee met 200 procent.

Bron: Mashable

Beeld: Intel

Over Marguerite Tachet
@B2Bjournalist, techblogger, contentmanager, helpt (technische) B2B met content en sociale media.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: