Twitteren voor industriële bedrijven (deel 2)

De redactie van IndustrialSocialMedia weet inmiddels dat veel bedrijven in de industrie en techniek een Twitteraccunt aanmaken omdat ze via dat kanaal nieuwe klanten willen vinden om daardoor hun omzet te verhogen. Twitter kan daarvoor heel goed worden gebruikt. Maar om het meeste effect te bereiken, is het van belang om Twitter daarvoor gericht in te zetten.

Zet bijvoorbeeld in een tweet de hashtags #dtv en #durftevragen om te peilen of er belangstelling is voor een nieuw product of dienst. Behalve het gebruik van relevante keywords is het ook belangrijk een link naar de bedrijfswebsite in de tweet te zetten. Bij voorkeur naar de pagina waar aanvullende informatie te vinden is  Dat kan de interesse verder vergroten en er voor zorgen dat potentiële klanten reageren en om meer informatie vragen. (Met dank aan Sam Renders.)

Twitter biedt verder de mogelijkheid om gericht een virtueel netwerk op te bouwen met contacten waarvan een aantal op termijn kunnen uitgroeien tot relaties die zelfs tot een samenwerking kunnen leiden. Maar hoe doet u dat? Lees hier het eerdere artikel op IndustrialSocialMedia waarin 10 tips op een rijtje worden gezet.

Lees ook: Twitteren voor industriële bedrijven, deel 1

Over Marguerite Tachet
@B2Bjournalist, techblogger, contentmanager, helpt (technische) B2B met content en sociale media.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: