Industrie en techniek krijgen social media in beeld (1)

Een kleine 150 bedrijven. Evenzoveel Twitteraccounts leveren een bijdrage aan de Industrial Daily, een online krant die dagelijkse wordt samengesteld op basis van de tweets die bedrijven in de industrie en technologie versturen. Langzaam dringt ook in deze sectoren het besef door dat social media bedrijven meerdere mogelijkheden biedt.

Dat beperkt zich niet alleen tot het voor de hand liggende uitbouwen van het netwerk van klanten en relaties.  Social media is uitstek geschikt voor promotie en branding, zowel van het bedrijf als product(en). Op termijn kan social media zelfs bijdragen aan het versterken van de concurrentiepositie van bedrijven in de techniek en industrie. Bijvoorbeeld als ze klanten bij het ontwerp- en productieproces betrekken. Daardoor kunnen in co-creatie nieuwe producten eerder op de markt worden gebracht of ontstaan er oplossingen om goedkoper te produceren.

De groep die social media zo strategisch inzet is nog erg klein, het gros van de bedrijven heeft maar relatief kort een Twitter– of LinkedIn-account en moet nog op ontdekkingstocht. Voor hen biedt het onderstaand filmpje een interessante leidraad.



Met dank aan: Arjan Burger

Over Marguerite Tachet
@B2Bjournalist, techblogger, contentmanager, helpt (technische) B2B met content en sociale media.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: