De belangrijkste vragen in Social Media voor de industrie

Drie vragen met betrekking tot uw klanten en prospects staan centraal bij de overweging om te starten met een social media strategie in de industriële sector:

  1. Waar zijn ze?
  2. U wilt uiteraard weten op welke social media platforms uw klanten en prospects zich bevinden. Het lijkt soms vanzelfsprekend dat iedereen op Linkedin, Facebook of Twitter actief is, maar steeds meer onderzoeken laten zien dat personen betrokken bij inkoopbeslissingen geen toegang hebben tot social media internet platforms.

  3. Waar houden zij van?
  4. Deze vraag zorgt niet alleen voor een betere vindbaarheid op internet, maar geeft ook input aan de content die u via social media op het web plaatst. Uw klanten zijn op zoek naar informatie die hen helpt bij de oplossing van business uitdagingen. Een goede segmentatie zorgt ervoor dat u klantengroepen definieert met gedeelde interesses, problemen en waarden. Deze informatie is cruciaal voor de content die u levert om klanten en prospects te interesseren.

  5. Wat weten zij?
  6. Uw klanten bevinden zich in een fase van het industriële aankoopproces. Het is belangrijk te begrijpen in welke fase zij zich bevinden. De fase in het aankoopproces bepaalt tenslotte wat zij al weten en wat zij nog willen weten. Dit geeft ook weer input aan de informatie die u kunt verschaffen.

Op het snijvlak van de antwoorden op deze vragen is de inzet van social media het meest effectief. Hier treft u uw klanten en prospects met gemeenschappelijke problemen, kenmerken, uitdagingen en vragen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: