Onwetendheid houdt MKB af van social media

Wat we al wisten wordt bewaarheid door onderzoek. Slechts een kleine groep MKB-ondernemers gebruikt social media actief voor hun bedrijf.

‘Onwetendheid houdt ondernemers af van het gebruik van social media in hun bedrijf.’ Dit meldt het Financieele Dagblad vandaag.  Alleen ondernemer die kansen grijpen en vernieuwingsgezinde ondernemers zetten social media in.

Dit blijkt uit het BusinessLocus-onderzoek van Motivaction onder ruim 1.200 ondernemers. Business-experts, zzp’ers en pragmatici gebruiken sociale media hoogstens privé, wordt daaruit duidelijk.

Volgens de onderzoekers houdt vooral onwetendheid een grote groep ondernemers af van het gebruik van social media in hun bedrijf. ‘Het MKB als belangrijke motor achter de Nederlandse economie heeft baat bij goed gebruik van social media. Zowel voor het opdoen van inspiratie voor innovaties als het in contact komen met interessante marktpartijen.’

Over Marguerite Tachet
@B2Bjournalist, techblogger, contentmanager, helpt (technische) B2B met content en sociale media.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: