Twitter levert bijdrage aan ROI

Hetzelfde effect bereiken als deelname aan een netwerk event, maar dan in een half uur tijd. Dat kan met Twitter, schrijft Gini Dietrich in haar blog. Dagelijks investeert ze 30 minuten in Twitter om haar contacten met klanten en relaties te onderhouden en te zoeken naar leads voor nieuwe afnemers.

De tijdwinst die zij daarmee boekt, staat haaks op de algemene veronderstelling dat Twitter bedrijven veel tijd zou kosten. Eén keer de tijd nemen om Twitter te organiseren volstaat volgens haar om er een hoog rendement uit te halen. Dietrich gebruikt daarvoor Tweetdeck dat een handig overzicht biedt van onder meer de timeline waarin de berichten verschijnen, reacties op Tweets en alle volgers.

Door het aanmaken van groepen, kun je bovendien makkelijk door de berichten heen scrollen. En snel, schrijft Dietrich. Vijf minuten volstaan daarvoor. Zij heeft het checken vcan Twitter tot onderdeel van haar vaste dagritme gemaakt en kijkt er ’s morgens, ’s middags en ’s avonds even naar. ‘Ik spendeer er zo veel tijd aan dat het effectief is en bijdraagt aan de return on investments van mijn bedrijf.’

Over Marguerite Tachet
@B2Bjournalist, techblogger, contentmanager, helpt (technische) B2B met content en sociale media.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: