Social media boost online marketing Philips

Philips hanteert heldere stappen bij de inzet van LinkedIn in technisch zakelijke communities: eerst ‘luisteren en leren van’, vervolgens ‘in contact komen’ en daarna ‘oplossingen bieden’. Op LinkedIn staat Philips via de groepen Innovations in Health en Innovations in Light in contact met de doelgroep en speelt hierbij in op de toenemende behoefte van klanten om peer to peer informatie uit te wisselen.

Deze toenemende rol van peer to peer-contacten werd ook al bevestigd door het rapport ‘Breaking out of the Funnel’ van DemandGen. Met de inzet van online-activiteiten wordt dit proces versneld. Philips ziet de inzet van LinkedIn en andere online marketing tools dan ook als een facilitator en versneller van dit proces. Lees verder.

Over Marguerite Tachet
@B2Bjournalist, techblogger, contentmanager, helpt (technische) B2B met content en sociale media.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: