De tips van…

Twitteren is leuk, maar kost wel veel tijd. Is dat het waard, kan Twitter een bedrijf wat opleveren? Dat vroegen deelnemers zich af aan een bijeenkomst van VNO-NCW West over social media. Over de meerwaarde van Twitteren bestaat geen twijfel, zei een van de sprekers, Danny Verkade, algemeen directeur van internetbureau Cream.  ‘Als je een deel van je kennis in de sociale media weggeeft, kun je de rest van je kennis verkopen.’

Het nut van social media is volgens hem evident. ‘Zo’n 90 procent van de Nederlanders heeft een internetverbinding, becijfert Verkade. Tussen de 20 en 30 procent daarvan is actief in sociale media en plaatst regelmatig berichten. Daarnaast is er een groep van maar liefst 65 procent die uitsluitend berichten in de sociale media leest. Als je met je bedrijf actief bent op Twitter, raak je bekend bij grote groepen mensen,’ was de enige conclusie die Verkade vond daaraan te kunnen verbinden.

Zijn tips:

  1. Deel kennis: zorg bijvoorbeeld voor een tip van de dag
  2. Claim autoriteit: laat zien dat je een expert bent
  3. Haak in op discussies: breng je kennis in
  4. Beloon volgers: bijvoorbeeld met een RT

Over Marguerite Tachet
@B2Bjournalist, techblogger, contentmanager, helpt (technische) B2B met content en sociale media.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: