Industriële toeleveranciers kiezen bewust voor Twitter

Klanten gericht over het bedrijf en nieuwe ontwikkelingen informeren. Dat vindt Jan Willem Kaaijk van het gelijknamige bedrijf voor metaalbewerking een van de voordelen van Twitter. ‘Het kost bijna niets. En door het te doen, onderscheid je je’, noemt hij als andere pluspunten.

De toeleverancier ziet Twitter duidelijk als een mogelijkheid om het bedrijf een gezicht naar buiten te geven. ‘Social media dragen eraan bij dat je in een goed daglicht staat. Klanten gaan positiever naar je kijken en het maakt het makkelijker om contacten te onderhouden. Juist als een klein bedrijf moet je het daarvan hebben.’


Facebook
Ook voor Topfinish, leverancier van polijst- en slijpapparatuur, is Twitter een medium om het bedrijf op internet een gezicht te geven. ‘We kunnen via Twitter en Facebook op een ongedwongen manier volgers informeren over producten en diensten”, zegt Marjet Verhoef. ‘Verwacht geen lawine van tweets. Je wilt zoveel mogelijk volgers hebben en niet als spam gezien worden. Daarom zijn kwalitatief goede tweets voor ons belangrijk.’

Tebumo CNC-Verspaning wil via Twitter wat meer naamsbekendheid opbouwen. ‘We zijn nog niet lang actief op Twitter,’ zegt Jos Louwhoff. Het volgen van geïnteresseerde Twitteraars is voor de verspaner een manier om het het netwerk te vergroten. Als je mensen volgt, gaan anderen je ook volgen. Zo kan je netwerk giga worden.’

Foto: Tebumo Cnc-Verspaning

Over Marguerite Tachet
@B2Bjournalist, techblogger, contentmanager, helpt (technische) B2B met content en sociale media.

Plaats een reactie