Sociale media onbekend terrein voor industrie

Sociale Media, moeten we er wat mee? Het is een vraag die veel bedrijven zich stellen. Daar waar in veel B2B-markten ondernemingen al stappen hebben gezet om dat via Twitter LinkedIn en Facebook te ontdekken, moeten veel industriële bedrijven dat pad nog inslaan.

Dat komt omdat de rol van sociale media in de industrie nog niet altijd duidelijk is, blijkt uit een toelichting van Ruud Gommers van het Mickrocentrum dat op 15 maart aanstaande een themadag over het Sociale Media houdt. ‘In een paar uur wordt het deelnemers duidelijk wat sociale media voor hun bedrijf of functie kan betekenen.’

IndustrieBlog

Gommers vertelt dat de inleiders aangeven hoe bedrijven online communicatie kunnen inzetten als verlengstuk van hun bedrijf. ‘Aan bod komt onder meer welke doelen sociale media kunnen dienen, de meerwaarde ervan en waar te beginnen?’

De bijeenkomst is specifiek bedoeld voor industriële ondernemingen en daarbinnen iedereen die overweegt met sociale media te starten of daar net mee begonnen is, waaronder marketeers, PR-functionarissen, productontwikkelaars, productmanagers en algemene directeuren.

Deelname kan via de website van het Mikrocentrum. En het IndustrieBlog blijft ook niet achter. Volg ons op Twitter en tip ons met leuke voorbeelden van sociale media in de industrie.

Over Marguerite Tachet
@B2Bjournalist, techblogger, contentmanager, helpt (technische) B2B met content en sociale media.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: